A Fenntarthatósági Témahéthez kapcsolódóan, 2020 óta minden évben megrendezésre kerülő Diákok és tanárok a fenntarthatóságról kutatássorozat célja a diákok és pedagógusok fenntarthatóságról és ahhoz kapcsolódó témákról alkotott véleményének megismerése, továbbá a Fenntarthatósági Témahéten részt vett diákok Témahéten szerzett tapasztalatainak felmérése.
A kárpát-medencei diák kutatás minden évben okostelefonról és egyéb digitális okoseszközről elérhető kérdőív segítségével zajlik. A kb. 15 perc alatt kitölthető online kérdőívek az évek során alábbi témakörökre fókuszáltak:
A használt kérdőívek személyazonosításra nem alkalmasak, kizárólag alapvető demográfiai és szocioökonómiai adatok kerültek bekérésre. A kutatássorozat minden évben az ELTE PPK Kari Kutatásetikai Bizottságának engedélyével valósul meg.
A Témahéten részt vevő pedagógusok fenntarthatósággal és Témahéttel kapcsolatos véleményének, visszajelzéseinek megismerésére online kérdőíves kutatást végzünk. A maximum 10 perc alatt kitölthető kérdőív kitöltése önkéntes és anonim.
A kutatási program támogatói a Belügyminisztérium Köznevelési Államtitkársága (jogelődje az Emberi Erőforrások Minisztériuma), a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal, a Kék Bolygó Alapítvány és az Összefogás az Alapjogokért Alapítvány.
Mónus, F., Bacskai, K., Varga, A., Berze, I. Z., Néder, K., & Dúll, A.
(2022). Általános-és középiskolás diákok környezettudatosságát meghatározó tényezők a Fenntarthatósági Témahét 2021-es nagymintás vizsgálata alapján. Iskolakultúra, 32(7), 47-68.
https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2022.7.47
Berze, I.Z.; Varga, A.; Mónus, F.; Néder, K.; Dúll, A.
Measuring Environmental Worldviews: Investigating the Dimensionality of the New Environmental Paradigm Scale for Children in a Large Central European Sample. Sustainability 2022, 14, 4595.
https://doi.org/10.3390/su14084595
Attila Varga, Iván Zsolt Berze, Ábel Zoltán Szabó, Hanna Emília Kristóf, Katalin Néder, Andrea Dúll
Schooling Could Be Too Much, Family and Friends Could Not - Associations of Pro-Environmental Behaviours and Intentions with Social Factors
European Conference of Educational Research 2022
https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/27/contribution/53098/
Attila Varga, Katalin Néder Iván Zsolt Berze, Andrea Dúll
Successes and Pitfalls in a National Education for Sustainable Development (ESD) Program – The Case of the Sustainability Thematic Week in Hungary
European Conference of Educational Research 2021
https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/26/contribution/50110/